EM kvalité


Ingen som läser min blogg kan väl ha missat att jag älskar cheer och antagligen
så vet ni flesta om att jag är tränare & går i förening Flugan i sektionen
Royal Cheer and Dance. De flesta var hos oss -08 och hälsade på i Borås,
i Boråshallen, när vi arrangerade SM i Cheerleading där förra året.

Bilden visar träningen vi hade tillsammans med GCOs Ajunior lag Bobcats,
ett megaduktigt lag som vann SM. Dock har dem ca: 9 personer som enligt
svenska regler inte får tävla EM. Trögt av SCF säger jag, men självklart så
fanns det en lösning på det hela. De närmsta cheerföreningarna till GCO,
fick helt enkelt förmånen att hoppa in och stötta upp laget inför EM.
Från vår förening blev det: Lina, Olivia, Filippa och Josefin. Josse valde dock
senare att enbart ställa upp som individuell på EM som i år går i Sverige.
Dumt att missa chansen att tävla EM om man kvalat tyckte vi alla :)

Detta innebär att våra tjejer får hjälpa till att stötta upp Sveriges chans i Ajunior-
klassen. Gryma hopp och grym jympa har jag bara fått höra talas om :)
De tjejer som kommer tävla vet jag vilka det är. Största delen kommer självklart
från GCOs lag Bobcats. Duktiga och målmedvetna tjejer.
Sen är det 4 st från MFC, som också håller till i Borås. Två av dessa tävlade
individuellt förra året på SM och är riktigt duktiga båda två. En av dem kör som
topp. De andra två är också riktigt duktiga och goa tjejer som jag vet en del om.
En tjej ska hjälpa till i GCO från GC Troops Heroes. Fanny heter hon om jag inte minns
fel. Hon har toetoucher som ingen männsika någonsin förväntat sig att se
från en tjej i hennes ålder. Grym gympa har hon också, en supercheerleader
från GC Troops helt enkelt.

Våra egna tjejer är inte att tala om, alla har minst rondat flickis. EM kvalité så
att det skriker om det
. Hört att de alla övar på trippel toe - flickis. :) Kul.

Tillbaks till RCD och Borås.
Tråkigt är (enbart ur träningsperspektiv) att sommaren ligger för dörren.
Dvs. mindre träningar och mer folk borta på semestrar. Vi söker nu nya att
kompletera vårt A juniorlag med till hösten. Träning i morgon med mini-
programträning och mini-program som ska göras för att kolla av de nya
och testa lite nytt & kul. Det var årets Cheer-uppdatering kände jag :)

Kommentarer
Postat av: Julia

aah söt du ät, tack =) känns bara jobbigt att inte kunna prestera när man är skadad så jag tog bort SKIT mkt gymnastik och kunde inte ens hoppa :(( och nu har ajg slutat i cheer :(

2009-06-01 @ 14:32:43
URL: http://kyssar.bloggagratis.se
Postat av: linnéa

Kvalade Josse vidare till EM! :D

2009-06-01 @ 21:57:57
URL: http://annalinneea.blogg.se/

Säg det du vill här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Skriv här:

Trackback
RSS 2.0