Cupcakes - fredagsfika

Idag har jag bakat muffins i ca: 3,5 h. Eller själva muffinsbakandet tog väll 30 min eller något sånt. Sen gjorde jag de fina med en massa fint strössel, röd karamellfärg, glasyr och godis.

RECEPT bara för det.
230 gr smör
4 dl socker
4 dl vetemjöl
4 ägg

Receptet är megalätt:
Sätt på ugnen på 160 grader.
Elvispa smör och socker fluffigt.
Blanda i ett ägg i taget.
Häll i allt vetemjöl.
Vispa med elvisp.

Skeda över smeten till formarna och ha inne i ca: 17 min.
Sen när det är klart så är det bara och piffa till dem hur du ville.

Själv hade jag silverkulor, blandat strössel, rosa och ljusrosa glasyr
Godis som topping och så använde jag en sked som gjorde prickar, sträck,  you name it, you create it ;)

Woho. nu blev jag visst recept-Anna. Yeah! ENYOY

Kommentarer
Postat av: Cornelia

hejsan, såg att du varit inne på designa din blogg´s blogg, och vi verkar ha samma problem, med att det inte går att förhandsgranska! Vore jättesnällt om du skulle vilja skicka mig ett mail om hur du fixade detta! Förstår om det är jobbigt! Men vore jättetacksam! MVH Cornelia

[email protected]

2008-10-23 @ 00:38:54

Säg det du vill här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Skriv här:

Trackback
RSS 2.0