Kan man bo en kille i ett Queen room?


Kan säga att jag fick ett hyfsat kul samtal idag från en kille
som jobbar på en resebyrå i Stockholm.
Innan jag skriver det roliga ska ni veta:

Queensize- 140-160 cm bred säng.
Kingsize- 180-200 cm bred säng.

Samtal angående ett hotell i Göteborg:
Killen: "Jag kollar lite på era rumskategorier, jag brukar ju
boka in en del hos er. Men jag undrar bara:"

" Kan man boka in en kille i era queen rooms, eller är de bara för kvinnor?"

Jag: *funderar på om han skämtar som fasen*  "Eeeehhhhh."
"Ehhhmm, det betyder ju att det är en 140 säng, det finns också king rooms
som har 180 cm breda sängar."

Jag: "Det är ju för två personer, men ett litet mindre rum än standard
dubbelrum."

Killen: "Så du tror att det är okej om jag bokar in en ensam herre då eller?"

Jag: "Eh, ja?"

Killen: "Okej."

Jag: *börjar förstå att han inte skämtar* Okej, perfekt, då vet du. Sånt kan allt
vara lite lurigt  *men inte om man jobbar i hotellbranschen :S*

Killen: Men då är det helt okej då eller?

Jag: *är han helt körd?* Jajemän!

Nej, nu ska vi inte mobba "killen" men det är och var sjukt kul :D





Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha! Lätt lite kul! Det hände en kul sak på mitt jobb med, jag packade en låda och det var så jädra klurig. Elller vänta lite, det va inte så kul faktiskt ;)

2009-02-17 @ 22:09:18
URL: http://sannajr.blogg.se/

Säg det du vill här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Skriv här:

Trackback
RSS 2.0